Kniha o podtextech - zhruba tak bychom asi mohli nazvat "kulturologický sborník"
Hlídka jako symptom, věnovaný fenoménu Lukjaněnkových Hlídek, respektive filmům, které podle úspěšné Lukjaněnkovy "hlídkové" řady vznikly. Většina přispívajících estetiků, sociologů, psychologů a filmových vědců se přitom zabývá ideologickou výbavou, kterou Lukjaněnkovým prózám tu právem, tu spíše sporně připisují. Faktem je, že právě Lukjaněnkova tvorba může být chápána a kriticky představena jako literární zrcadlo společnosti, která se kvůli špatným zkušenostem z 90. let a nezdaru ruských demokratických reforem vrací ke klasickému modelu ruského autoritářského státu, jemuž opět začíná vládnout všemocné a neomylné panstvo. Vrchnost usilující o to, aby novodobí upíři v podobě "nových Rusů" nemohli pít krev prostého lidu. Lukjaněnko jako by podle řady autorů sborníku svým dílem potvrzoval utkvělou představu značné části dnešních Rusů, že "za Sověta bylo líp".
Obsah:- Křídlo osudu a šero v pojmenováních (Vadim Agapov)
- Hollywood naruby aneb Jak se rozkmotřil Boris Ivanovič s Ivanem Nikiforovičem (Rozhovor Anny Alčukové s Michailem Ryklinem)
- Hlad (Irina Antanasijevičová)
- Byrokratizace obrazotvornosti a fantasmata Noční a Denní hlídky (Oleg Aronson)
- Ground zero (Xenie Golubovičová)
- Vyprojektováno jako dům (Rozhovor s Daniilem Dondurejem)
- Vyznat se v šeru (Konstantin Krylov)
- Jak se Timur Bekmambetov v nejúspěšnějším ruském filmu Denní hlídka rozloučil se sovětskou minulostí (Julie Lidermanová)
- Kreace místo kreativity neboli Ceci n'est pas un film (Debata Viktora Miziana s Alexandrem Sogomonovem)
- Mýty Denní hlídky (Vladimír Mikuševič)
- Debata Natálie Nikitinové s Borisem Grojsem
- Denní hlídka - Světlo a stíny zvláštních efektů (Oleg Nikoforov)
- Mrtvola a stroj (Pavel Pepperštejn)
- Špehování času (Jelena Petrovská)
- Rembrandt. Noční hlídka. 1642. Z dopisů o Rembrandtovi (Olga Sedakovová)
- Hlídka - Problém ostrosti vidění (Alexandr Sekackij)
- Antimatrix. Zvol modrou tabletu (Alexandr Tarasov)
- Všichni z šera ven! (Oksana Timofejevová)
- To je přece jedno!!! (Viktor Toropov)
- Jak se dělí půda (Natálie Trabuergová)
- Zajímavý film (Alexej Cvetkov)
- První film roku. A poslední film epochy liberalismu v Rusku (Igor Čubarov)
- Noční hlídka na stráži ruské státnosti (Alexej Jusev)
Autor obálky | Milan Fibiger |
---|
Formát | 185 x 120 mm |
---|
ISBN | 978-80-7387-236-6 |
---|
Jazyk | čeština |
---|
Originální název | Dozor kak simptom |
---|
Počet stran | 352 |
---|
Překlad | Libor Dvořák |
---|
Rok vydání | 2009 |
---|
Vazba | brožovaná |
---|
Tento produkt zatím nikdo neohodnotil.